torsdag 6 oktober 2011

Yakitorispett och vitlöksbröd

Nu har jag varit ute i busvädret. Gott att vara hemma igen. Till kvällen tänkte jag grilla till några kycklingspett. Enkelt och smidigt. Jag hade ett par kycklingfilér i frysen som legat ett tag så jag tänkte jag måste göra något med dom. Oså blev det små kycklingspett som nu ligger och gottar till sig i en marinad nämligen färdig yakitori sås från Ica. Till dessa tänkte jag servera kroketter och vitlöksbröd. Idag fick det bli lite vad som fanns hemma.

Så här gör jag mina vitlöksbröd;

1 bagutte
mjukt smör
vitlök
persilja

Gör så här;
Skär upp baguetten. Skala vitlöken och hacka persiljan grovt. Blanda smör,vitlök och persilja. Bre på smöret på bagutterna. Och skjuts in i ugnen på grill och högsta temperatur. Ta ut dom när dom blivit gyllenbruna. Och njut sen av ett ljuvlig vitlöksbröd.



Här ligger spetten och gottar till sig, tills det är dags att lägga dom på grillen. Jag blir hungrig av att bara se dom. Ska bli mumsigt ikväll.

Inga kommentarer:

Skriv ut