onsdag 16 november 2011

Planerar glöggparty

I år ska vi ha et litet glöggparty här hemma har jag bestämt. Blir första advent. Så sitter nu och funderar på vad jag ska göra för gott till glöggen. Finns ju mer än bara pepparkaka med ädelost. Ädelost som jag inte änns gillar så måste bli något annat. Lite smått och gott som är planerat just nu blir nog lite mer godis också till gottebordet :)

Recepten till glöggpartyt som jag funderar på nu är:
Glögg (Såklart)
Russin och skålad mandel
Saffransskorpor
Chevrebollar
Provensalska ostbröd
Sesambitar
Citronpepparkakor
Köttbulle på pinne
Tunnbröd med julskinka,pikantost och ruccolasallad
Kanel och honungsrostade nötter

Efterrätt:
Saffranspannacotta med pepparkakssmulor

Julgodis:
Snöbollar
Ischoklad med vit choklad
Krispig mandelnougat

Morfars glögg Receptbild - Allt om Mat

Hoppas mina glöggvänner är hungriga när dom kommer för här finns det mat. Bild lånad från Allt om mat.

Inga kommentarer:

Skriv ut