fredag 23 mars 2012

Lyx pizza extra allt

Smidig mat när man är lat och lite trött som jag var idag så då fick det helt enkelt bli en snabb lyxpizza till lunch idag. Hade färdig pizzbotten i kylen och det var smidigt. Sen la jag på lite smått och gott som jag hade hemma och som jag gillar på en lyxpizza. Jag gjorde min egna tomatsås för tycker det blir godare så.

Sätt ugnen på vad som står på pizza kitet (förpakningen):

Ingredienser på pizzan:
Färdigköpt pizza botten
Hemmagjord tomatsås
Paprikor
Rödlök
Tomat
Skinka
Kebabkött
Bearnaisesås
Ost
Pizzamix

Min Tomatsås:
1 pkt passerade tomater
1 msk majs eller olivolja
1 msk Oregano
1 msk basilika
Salt & peppar
Blanda allt i en bunke.

Gör så här:
Lägg ut pizzabotten på en plåt.
Bre över tomatsåsen.
Klipp över skinka
Lägg på strimlad paprika och skivad rödlök och tomat.
Lägg på Kebabkött och osten och strö över lite pizzakrydda.
Tips: Vik upp kanterna och tryck till så fyllningen inte rinner ut i ugnen.
Bearnaisesåsen ringlade jag över efter att den varit inne i ugnen.

Allt på.
Klar för ugnen.
  Färdig så ringla över bearnaisesås och smaklig måltid.

Inga kommentarer:

Skriv ut