måndag 9 april 2012

Påsken är över

Jag har bara myst med mina nära och kära hela påskhelgen. Har inte haft så mycket tid till att blogga men hoppas ni har haft en mysig påsk ändå utan mina påskiga inlägg hehe.

I torsdag var det påskbuffe på menyn med mina föräldrar som var på besök. Vi gjorde massor av god mat jag och mamma som vi sen avnjut till en kall påsköl och en liten virre (hemmagjord citron och vaniljsnaps) på det. Långfredagen blev det rester för min man och mig men på påskafton var vi less på påskmaten och gjorde då istället en två rättersmeny som bestog av en förrätt som var en italiensk tallrik ala Cissi var lite blandat smått och gott och till varmrätt hade plankstek med bearnaisesås och pepparsås.

Påskdagen bakade vi bullar med nougatfyllning och gjorde jätte goda crepes med krämig kycklingfyllning, recept kommer att läggas upp här inom kort.

Inga kommentarer:

Skriv ut