onsdag 30 januari 2013

Tävla om lakrits, Tävlingen avslutad

Jag fick för en tid sedan hem två påsar med lite gott från lakritsfabriken som innehåller saltlakrits, liquorice syrup, premium liquorice powder, raw liquorice och mini liquorice roots. Nu har du chansen att vinna en lika
dan. 


Vinsten i denna utlottning är följande:
Ett Lakritskit.
Vinsten kommer från Lakritsfabriken.
Du som har blogg gör följande:
1. Gilla KalasMums på Facebook
2. Följ KalasMums via Bloglovin
3. Kommentera och dela med dig av tävlingsbilden som finns upplagd på Facebook.
(Så tryck bara på dela. OBS! Tänk på att jag måste kunna se att du delar bilden dvs du får ställa in public/offentligt vid delningen.)
Det är inte tillåtet att ha en profil där man inte har några vänner och dela med  för då förloras vitsen med att dela tävlingsbilden!
4. Tipsa om min tävling på er blogg med  fotot ovan (via t ex ett nytt inlägg).
5. Tipsa om tävlingen gärna med bild och länk till tävlingen  i din sidopanel i bloggen.
6. Tävlingsrecept: Tipsa om ditt bästa lakritsrecept.

Lämna en kommentar och länk till blogginlägget. Skriv hur många lotter du vill ha i kommentarsfältet. Skriv också din mailadress så jag kan nå dig om du vinner.

Du som inte har en blogg gör följande:
1. Gilla KalasMums på Facebook
2. Följ KalasMums via bloglovin
3. Kommentera och  dela med dig av tävlingsbilden som finns upplagd på Facebook.
(Så tryck bara  på dela. OBS! Tänk på att jag måste kunna se att du delar bilden dvs du får ställa in public/offentligt vid delningen.)
Det är inte tillåtet att ha en profil där man inte har några vänner och dela för då förloras vitsen med att dela tävlingsbilden!
4. Tävlingsrecept: Tipsa om ditt bästa lakritsrecept. Jag vill gärna ha receptet också!

Skriv hur många lotter du vill ha i kommentarsfältet. Skriv också din mailadress så jag kan nå dig om du vinner.

Sista dag att tävla är onsdag 20 februari kl 24.00.

Lycka till!



6 kommentarer:

Sarah sa...

Vilka fina saker men sj äter ja inte lakrits :)

Matilda sa...

Kan man vara med i tävlingen fast man inte har Facebook? :)

Kalasmums sa...

Javisst kan du det bara hoppa över 1 och 3.

Victoria sa...

1. Jag gilalr på Bloglovin som nr 6.

2. Jag har tipsat här http://vgt.blogg.se/2013/february/lakrits-202.html

3. Mitt favoritrecept med lakrits är att tillsätta lakritspulver i kladdkakan det blir supergott

Mailadress: vicky_picky83@hotmail.com

Matilda sa...

Jag följer dig på Bloglovin.

Har tipsat om tävlingen på min blogg;
http://matildas-kafferep.blogspot.fi/2013/02/jag-tavlar-om-lakrits.html

Mitt favoritlakritsrecept är det här:
http://matildas-kafferep.blogspot.fi/2012/12/chokladdoppad-lakritskola-med-flingsalt.html

matildas.kafferep@gmail.com

Anonym sa...

Jag gillar på bloglovin.
Lakritsås:
Ingredienser:
2st lakritskäck
0.5dl rörsocker sirap(cane syrup)
0.5dl socker
1 1/4dl grädde

Gör så här:
1.Häll grädde,socker och sirap i en liten kastrull.Rör om så allt blandas ihop.
2.Hacka lakritsen i mindre bitar och rör ner dem i såsen.
3.Vispa med handvisp tills såsen tjocknar.Tar ca 10min.
4.Sedan om du ska inte använda såsen direkt så håller den sig 1vecka i kylen.

Skriv ut