onsdag 25 februari 2015

Pasta carbonara med philadelphiaost

Carbonara är ju en billig anrättning men jisses vad god den är jag är ett litet carbonara frik gör gärna denna pasta rätt lite då och då. 

Kanon för ofta har jag allt hemma till denna rätt så blir den i all hast ibland och var precis vad det blev idag smällde ihop en denna onsdag till lunch :-)

Jag brukar för det mesta använda parmesanost i men är gott med tex: västerbottensost eller prästost eller någon annan ost som du gillar testa dig fram och hitta din favorit. Parmesanost är ju original osten i pasta carbonara men som sagt vem har sagt att det måste vara just den ta den ost som faller dig och din familj bäst i smaken finns inget som heter fel när man lagar mat. 

Är ju du som bestämmer så dags experimentera med din favoritost antigen blir det bra eller så blir det inte och då är det bara att testa en annan favorit ost :-)

Jag knapersteker alltid mitt bacon då jag gillar det bäst men det är upp till var och en för smaken är ju olika, men stekas skall den om du så bara steker så den inte blir så knaprig ;-). Bara att göra som man vill ;-) 












Gör så här:

Koka spaghettin. Skär och stek baconet.  Vispa ihop ägg och grädde. Blanda bacon, äggblandningen och ost i en gryta och låt osten smälta rör kraftigt till en krämig konsistens. Strö över ost och peppra. 

Inga kommentarer:

Skriv ut